Botomless pits
Quote from Yaru on September 6, 2011, 6:13 am(First of all, sorry for my bad English, I am Spanish and I am using Google Translator)
How do you create the bottomless pits that are mostly found in the test chambers for Wheatley, like this:
http://cloud.steampowered.com/ugc/59468 ... CDE92979C/?
(The picture is not the game, get a forum for being what I want)
I thought it was through a skybox, but just testing failed to win.
Could anyone help me?
Thank you.EDIT:
I forgot the picture.
(First of all, sorry for my bad English, I am Spanish and I am using Google Translator)
How do you create the bottomless pits that are mostly found in the test chambers for Wheatley, like this:
http://cloud.steampowered.com/ugc/59468 ... CDE92979C/?
(The picture is not the game, get a forum for being what I want)
I thought it was through a skybox, but just testing failed to win.
Could anyone help me?
Thank you.
EDIT:
I forgot the picture.
Quote from Pitkakorvaa on September 6, 2011, 7:58 amMake 3d skybox, change skybox texture to black, and then add fog. Problem solved.
Make 3d skybox, change skybox texture to black, and then add fog. Problem solved. ![]()
Quote from iWork925 on September 6, 2011, 8:03 amPerm?tanme que Google para usted:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz-qwPfYpbs
Tambi?n que s?lo hablan el Ingl?s aqu?!
Perm?tanme que Google para usted:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz-qwPfYpbs
Tambi?n que s?lo hablan el Ingl?s aqu?!


PortalStories.com
"Oh, in case you got covered in that repulsion gel, here's some advice the lab boys gave me: DO NOT get covered in the repulsion gel."
Quote from CaretCaret on September 6, 2011, 8:48 amThat's some good translator you got there.
That's some good translator you got there.
"I hear voices. But I ignore them and I just carry on killing."
Quote from Darkylight on September 6, 2011, 11:37 amiWork925 wrote:Perm?tanme que Google para usted:http://www.youtube.com/watch?v=Mz-qwPfYpbs
Tambi?n que s?lo hablan el Ingl?s aqu?!
X))))))), next time in english x)
------------
A ver chico, he estado investigando y puedes usar la textura black_noportal que hay en las textures o usar un skybox (cosa que veo mas compleja).
Luego le metes una instance con las global ents y un logic_auto con el que puedas elegir la fog original que quieras, es la que usan en portal 2, asi que seguramente encontraras la de whetley, y si no, una que te guste xD.
Luego, al caer, tendrias que poner un trigger_hurt lo suficientemente fuerte como para que te mate de golpe (antes de llegar al black).
Creo que nada m?s.
http://www.youtube.com/watch?v=Mz-qwPfYpbs
Tambi?n que s?lo hablan el Ingl?s aqu?!

X))))))), next time in english x)
------------
A ver chico, he estado investigando y puedes usar la textura black_noportal que hay en las textures o usar un skybox (cosa que veo mas compleja).
Luego le metes una instance con las global ents y un logic_auto con el que puedas elegir la fog original que quieras, es la que usan en portal 2, asi que seguramente encontraras la de whetley, y si no, una que te guste xD.
Luego, al caer, tendrias que poner un trigger_hurt lo suficientemente fuerte como para que te mate de golpe (antes de llegar al black).
Creo que nada m?s.
Quote from Yaru on September 6, 2011, 12:39 pmDarkylight wrote:A ver chico, he estado investigando y puedes usar la textura black_noportal que hay en las textures o usar un skybox (cosa que veo mas compleja).Luego le metes una instance con las global ents y un logic_auto con el que puedas elegir la fog original que quieras, es la que usan en portal 2, asi que seguramente encontraras la de whetley, y si no, una que te guste xD.
Luego, al caer, tendrias que poner un trigger_hurt lo suficientemente fuerte como para que te mate de golpe (antes de llegar al black).
Creo que nada m?s.
?Gracias! Me pondr? a investigar, a ver que consigo
(Thanks to everyone else!)
Luego le metes una instance con las global ents y un logic_auto con el que puedas elegir la fog original que quieras, es la que usan en portal 2, asi que seguramente encontraras la de whetley, y si no, una que te guste xD.
Luego, al caer, tendrias que poner un trigger_hurt lo suficientemente fuerte como para que te mate de golpe (antes de llegar al black).
Creo que nada m?s.
?Gracias! Me pondr? a investigar, a ver que consigo
(Thanks to everyone else!)
Quote from CaretCaret on September 6, 2011, 1:53 pmYaru wrote:Thanks to everyone else!You're welcome!
You're welcome!
"I hear voices. But I ignore them and I just carry on killing."
